פלופונס עם ילדים -חגיגה יוונית לכל המשפחה

פלופונס עם ילדים: הכינו כוסית של אוזו והצטרפו לחופשה המשפחתית שלנו בחצי האי פלופונס. המלצות על לינה, מסלולי הליכה, עתיקות וחופים. מפה מפורטת עם קישורים להזמנת פעילויות כמו רפטינג וקניוניג.

אז יאללה- שנצא לדרך?

 

פלופונס עם ילדים-טיול משפחתי 

אז ככה: סבתא נחמה בת 70. חובבת טיולים מושבעת, היא וסבא היו ממש בכל העולם: מנמביה ועד אלסקה. לכן, מה יותר טבעי מאשר לחגוג יומהולדת עגול בטיול משפחתי?

לסבא וסבתא שלושה ילדים ותשעה נכדים (בלי עין הרע…blush) סך הכל יצאנו לטיול 17 אנשים. טיול של 17 איש הוא טיול מורכב לאירגון, במיוחד כשמדובר במשפחה ולכל אחד צרכים, העדפות וגם רגישויות… "שבט"- לטוב ולרע. מזל שבעיקר לטוב.

היעד שנבחר: חצי האי פלופונס, יוון.

רגע לפני שממריאים: מידע שימושי על פלפונס עם ילדים

בפלופונס יש אמנם שני שדות תעופה קטנים (בפטרה ובקלמנטה) אך אין אליהם בדרך כלל טיסה ישירה מישראל. ניתן אמנם לטוס מתל אביב לאתונה ומשם עם חברת Aegean לקלמטה, אך הדרך המקובלת היא להגיע לאתונה ומשם לנסוע ברכב.

התחבורה הציבורית באזור לא מפותחת ומומלץ בחום לשכור רכב. 

אנחנו שכרנו רכב מחברת רנטלקארס אספנו אותו בשדה התעופה אתונה והחזרנו באותו מקום.

איפה לישון בפלופונס עם ילדים?

 

לינה בשדה התעופה אתונה

מלון Sofitel Athens הוא מלון חמישה כוכבים שנמצא ממש מול פתח הטרמינל. מלון זה הוא הנוח והמתאים ביותר ללינה אחרי טיסת לילה או לפני טיסת בוקר. החיסרון העיקרי הוא שאין חדר משפחתי (יש חדר לזוג + ילד עד גיל 12).

לפרטים והזמנת המלון דרך "בוקינג".

מלון Peris הוא מלון שלושה כוכבים קטן וצנוע שנמצא באזור כפרי ליד השדה. המלון מספק שירותי הסעה ("שאטל") לטרמינל ללא תשלום נוסף. ארוחת הבוקר טובה והליכה של עשר דקות תביא אתכם לחוף הים.

לפרטים נוספים והזמנת המלון דרך "בוקינג"

לינה בפלופונס עם ילדים

חצי האי פלופונס מתפרש על פני שטח נרחב והאתרים בו מפוזרים. בטיול משפחתי בפלופונס יש תמיד התלבטות האם לפצל את הלינות כך שהנסיעות יהיו קצרות יותר או למצוא לינה אחת וממנה לטייל טיול כוכב.

קשה לענות על השאלה הזאת, כמובן שלכל אחת מהבחירות יש רווח ומחיר וזה תלוי בגיל הילדים, מידת הסבילות שלהם לנסיעות ועוד. אנחנו בחרנו באופציה של טיול כוכב והתמקמנו באזור Kiparissia שנמצאת על החוף המערבי של פלופונס.

חיפשנו וילה גדולה ומפנקת, שתתאים לקבוצה גדולה כמו שלנו ומצאנו, דרך האתר homeaway את הוילה המדהימה "וילה קיטריני" (ביוונית “קיטריני”= צהוב)

 

פלופונס עם ילדים-וילה לנופש משפחתי

 

חלון לנוף יווני- וילה בפלופונס

חופשה בפלופונס- וילה למשפחה

פלפונס עם ילדים-וילה למשפחה

וילה קיטריני נמצאת על גבעה, מעל לכפר stasio, לא רחוק מהעיירה kyparissia. מוקפת מכל עבר במטעי זיתים, עם נוף לים שמרחיב את הלב, ברכה פרטית, ג'קוזי, חדר משחקים ובו פינג פונג, ועשרות משחקי קופסה, ועוד המון דברים שהילדים אהבו: אוהל אינדיאני, טרמפולינת ענק, נדנדות, לול תרנגולות, ברכת דגים ומה לא.

בוילה שישה חדרי שינה והיא שייכת לזוג אנגלי נחמד שחי בה בחורף ומשכיר אותה בקיץ. בני הזוג הכירו בקיבוץ רביבים בישראל, בעת שהתנדבו כאן ומאז הם יחד. הם גידלו את ילדיהם בוילה קיטריני, חיים בה בחורף ומשכירים אותה בקיץ. לכן יש במקום אווירה ביתית וחמה.

 

עוד המלצות על לינה באזור פלופונס

וילות במערב פלופונס

מלונות במערב פלופונס

מחפשים משהו אחר? נסו למלא את הפרטים כאן, בפלופונס יש מאות וילונות ומלונות בוטיק מדהימים.

טיפ

טיפ על הדרך: בחודשי הקיץ, כשהמקום מלא באירופאים, המחירים עולים. כלל אצבע הוא שוילות על שפת הים יקרות באופן משמעותי מכאלה שנמצאות באזור פנימי יותר ביבשה. 

אז מה עושים שבוע בפלופונס עם ילדים?

 

נסיעה מאתונה לפלופונס

הנסיעה מאתונה למערב פלופונס אורכת כשלוש וחצי שעות בנסיעה ישירה. אנחנו בחרנו להפוך את היום לטיול ועצרנו בעיר המקסימה נפפליו. זה כמובן מאריך את הדרך בצורה משמעותית.

הנה כמה רעיונות לעצירות בדרך מאתונה למערב פלופונס:

תעלת קורינתיוס

תעלה שמחברת את המפרץ הסרוני עם מפרץ קורינתוס ובכך מקצרת את הדרך לאתונה עבור סירות ואוניות. הבעיה העיקרית היא שרוחב התעלה לא גדול מספיק עבור אוניות משא מודרניות ולכן עוברות בו בעיקר יאכטות וסירות קטנות.

נחמד מאד לעצור ולהתבונן בסירות שעוברות בתעלה ובעיר הסמוכה יש גם מסעדות, בתי קפה ומלונות.

תעלת קורינתיה-עצירה בדרך לפלופונס

פארק מים

Splash Waterpark Isthmos

פארק המים פתוח ממאי עד ספטמבר בלבד והביקור שלנו בפלופונס התקיים בסוכות כך שפיספסנו…. אבל המקום נראה מקום נחמד לעצירה משפחתית.

שימו לב שאסור להכניס אוכל למתחם הפארק. גובה מינימלי שנדרש לשימוש במגלשות הו 1.30 מטר.

לפרטים נוספים

 

פלופונס עם ילדים»  העיר נאפיליו

נסיעה קצת מיגעת לכיוון חצי האי פלופונס. אחרי שעתיים וחצי מגיעים לתחנה הראשונה: העיר נאפפיליו. ליד הנמל יש מגרש חניה גדול ללא תשלום. נאפפיליו, הקרויה על שם דמות מיתולוגית (נאפיליוס, בנו של פוסידון), הייתה בעבר עיר הבירה של יוון. בעיר שלושה מבצרים: שניים על ההר ואחד ממש בתוך הים.

למצודת פלמידי Palamidi אפשר לעלות ברכב וממנה להשקיף מלמעלה על העיר היפיפיה. אפשרות נוספית: לשוט למצודת Bourtzi שנמצאת על אי קטן במפרץ. מכיון שהגענו מחוץ לעונה תדירות השייט הייתה נמוכה במיוחד.

מבצר בורטזי-נפפיליו-פלופונס עם ילדים

 

נאפפיליו פלופונס-אומנות רחוב

 

העיר נאפפיליו-פלופונס עם ילדים

ביס על הדרך

ביס על הדרך:

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת Gyroκομείο Grill. חוץ מזה שהאוכל היה טעים, יש לה יתרון גדול למשפחות: היא נמצאת בפאתי הפארק המרכזי של העיר כך שבזמן שההורים שותים אספרסו הילדים יכולים להשתעשע בפארק היפה.

יש בנאפפיליו כמה מוזיאונים שיכולים לעניין ילדים (למשל: מוזיאון המלחמה) אבל אנחנו היום בעניין של שלום ולא של קרבות ופשוט נהנים לשוטט בסימטאות המרוצפות של העיר העתיקה והנות ממשב הרוח הנעימה מהים שצבעו טורקיז.

נאפפיליו היא פלא של עיר, שכל בית שני בה הוא גלידריה. כמה גלידה כבר אפשר לאכול?

בטיילת היפה שעל שפת הים רכבת תיירים ואנחנו עולים עליה כדי לשמח את הקטנטנים שבחבורה. העיר קסומה ושקטה, אוקטובר זה כנראה ממש מחוץ לעונת התיירות כאן בפלופונס.

אם אתם מטיילים בזוג או עם מתבגרים, אפשר להצטרף לשייט קיאקים אל המבצר- חוויה מיוחדת. להביא בחשבון שהשייט חשוף לשמש.

הנסיעה לחלק המערבי מתארכת מעל למצופה, זה לקח לנו שעתיים וחצי ובסוף חברנו לבעל הבית שלקח אותנו לוילה קיטריני. החיסרון של הוילה: קשה למצוא אותה. מטעי הזיתים נראים אותו דבר, “גוגל מאפס” לא תמיד פועל באזור ובלילה קרה שהתברברנו קשות. אך ברגע שנכנסים לוילה היפה עם נוף מרהיב של הים והמטעים, אי אפשר שלא להתאהב בה. אווירת חופש נפלאה ושלווה מזהירה יורדת עלינו.

חופשה בוילה שונה מחופשה במלון מכל מיני בחינות, אבל החוויה הכללית שונה מאד. בית גדול מאפשר פרטיות לכל אחד ואחת מבני המשפחה, מאפשר בישול עצמי של אוכל שהילדים אוהבים ומאפשר תחושת בית גם רחוק מהבית.

אינסטגרם

פלופונס עם ילדים » חצי האי מאני ומערת דירוס

מזג האוויר בפלופונס דומה סך הכל למזג האוויר בישראל כך שבאוקטובר היה נעים מאד לטייל אבל קצת קר לטבול בים ובברכה. באחד מהימים ירד גשם של ממש והחלטנו לנסוע לכיוון חבל מאני ומערת דירוס.

הנסיעה די מפרכת. בגלל הגשם החלטנו לנסוע באוטוסטרדה  (E 961), שהיא משעממת למדי, במיוחד בגשם.

מגדלים בחצי האי מאני-פלופונס-יוון

מערות דירוס, נמצאות בדרום החבל, ממש על שפת הים. המערות נוצרו מהתחפרות של נהר (מים מתוקים) בתוך סלעי גיר.המים יצרו נטיפים וזקיפים צפופים.

הסיור במערה נעשה ברורו בסירה ובה 8 מקומות ישיבה, שמושטת ע"י "גונדולר" יווני.

מפלס המים נמוך למדי והשייט הוא ממש בין הזקיפים והנטיפים כך שרגע של חוסר תשומת לב מביא למכה די כואבת בראש. השייט נמשך כחצי שעה, והוא יפה וחוויתי מאד למבוגרים ולילדים.

מערת הנטיפים בדירוס- פלופונס עם ילדים

סמוך למערה יש חוף מקסים Paralia Pirgos Dirou

צבע מי הים תכול מהפנט וממש מתבקש לטבול בהם, אלא שקר מדי בחוץ. אם אתם מגיעים בקיץ, אל תשכחו להביא אתכם בגד ים…

שמימיו תכולים וממש מתבקש לטבול במים, אלא שמזג האוויר קר מדי. 

חוף הים ליד מערת דירוס פלופונס

ארוחת צהריים אוכלים בכפר הנחמד Pyrgos Diros המסעדה מגישה אוכל יווני אבל מרגישה די תיירותית. המבחר באזורים האלה לא גדול, במיוחד כשמגיעים בחודש אוקטובר. בתופעה דומה נתקלנו גם בטיול הקודם שלנו לפיליון-יוון.

ביס על הדרך

את ארוחת הצהריים אנחנו אוכלים במסעדת Ήταν Καιρός

פירוש השם ביוונית "הגיע הזמן", ובאמת הגיע הזמן… המסעדה נמצא בכפר pyrgos Diros ומגישה אוכל יווני טעים.

מגדלי הים התיכון

חבל מאני מפורסם בשל המגדלים המוזרים ונטולי החלונות שנבנו בכפרים על שפת הים, מגדלים ששימשו כ ”מיני מבצרים” שסייעו לתושבי המקום במאבקי שליטה שלהם בפולשים.אפשר לראות אותם מהדרך ומי שהדרך לא אצה לו, יכול גם לעצור ולבקר בתוכם.

בחבל מאני יש כמה וכמה אופציות לינה מעניינות ובינהן לינה במגדלים המפורסמים שבנויים באי. אם בחרתם שלא לעשות טיול כוכב, מומלץ מאד לחוות את חווית השהות במגדל כזה.

לחיפוש לינה

את הדרך חזרה אנחנו עושים בכביש E 55 לאורך קו החוף. הכביש מהמם ביופיו ועובר דרך כפרים קטנים על קו החוף. צבע המים טורקיז עמוק ומומלץ בחום למצוא טברנה קטנה ולעצור לפארפה יווני.

אם אתם באזור עם מתבגרים שוחרי הרתפקאות, תוכלו לספק את הצורך באנדרנלין באמצעות טיפוס מקצועי במערב מאני. 

Rock Climbing at Kardamili- West Mani

 

קלמטה

אחרי הצהריים מגיעים לעיר קלמטה, העיר השנייה בגודלה בפלופונס. אם השם נשמע לכם מוכר זה כנראה בגלל זן הזיתים הבשרניים שנקרא על שם העיר "זיתי קלמטה": ואכן, העיר מוקפית במטעים עצומים של עצי זית ועיקר פרנסת האזור היא על חקלאות.

לקלמטה יש מרינה יפה ובה סירות ובתי קפה מודרניים.במרכז העיר יש חנויות ומסעדות רבות ויש בה גם מספר מוזיאונים שיכולים להיות מעניינים לילדים, כמו מוזיאון התילבושות, מוזיאון צבאי ומוזיאון ארכאולוגי. 

פארק הרכבת Kalamata Municipal Railway Park הוא פארק יפה ובו תחנת רכבת ישנה והרבה קרונות וקטרים שמשמחים ילדים צעירים.

קלמטה פלופונס פארק הרכבות

קלמנטה נמצאת ממש בדרום פלופונס והיא מקום מוצלח להישאר בו, במיוחד בטיול מעגלי. בעיר מלונות ודירות במחירים נוחים יחסית, מסעדות ואווירה של עיר וגם חופי ים מקסימים.

לבחירת לינה בקלמטה 

 

פלופונס עם ילדים » חוף voidokilia והעיירה פילוס

לפלופונס מאות קילומטרים של חופים יפיפיים, חלקם שקטים מאד וחלקם מפורסמים מאד כמו חוף voidokilia.

voidokilia נחשב לאחד החופים היפים במזרח התיכון, בעיקר בזכות צורתו המיוחדת, כצורת האות היוונית אומגה: Ω.

החוף ידוע מאד אבל רבים מכירים פחות את סביבתו היפה: אזור של דיונות חוליות ושמורת טבע שיפה לטייל בה.

בתקופת סוכות המים קרים מדי לשחייה ורק האמיצים בינינו טובלים ממש במים, אבל ישיבה על החוף נעימה מאד במזג אוויר שמשי. הילדים בילו כמה שעות בתכנון של מערכת ארמונות ובריכות שלא היו מביישות את מהנדסי יוון העתיקה.

דייגים ב voidokilia פלפונס עם ילדים

 

חוף voidokilia- פלופונס חופשה משפחתית

חוף הים ב voidokilia

voidokilia- חוף ים בפפלופונס יוון

פלופונז חוף ים

פלמינגו סמוך לחוף בפלופונזהפתעה זאולוגית: פלמינגו ביוון…

החוף נמצא כאמור בשמורת טבע ולכן לא עבר כמעט פיתוח: אין בו קיוסק, שימשיות וכיסאות נוח. הכל נותן תחושה טבעית ושלווה.

אם מיציתם את המנוחה על החול החם או אם אם טיפוסים ספורטיביים במיוחד, תוכלו לעלות מהחוף בשביל שעולה לתצפית יפה על המפרץ. עוד אפשרות היא לעשות טיול למערת נסטור ולמצודת נברינו. המתבגרים שלנו היו קצת פחות נמרצים והעדיפו לנמנם על החוף:

חוף הים בפלופונס

 

פלופונס עם ילדים» העיר פילוס Pylos

פילוס אולי נשמע שם של דמות מ"ארץ נהדרת" אבל למעשה מדובר בעיר נמל שנמצאת כ- 20 דקות נסיעה מחוף ווידוקיליה

על גבעה שצופה לנמל בנו העותמנים מצודה יפה. מהמצודה יש נוף יפה של הים הכחול ושל גגות העיר.

מהמצודה ניתן לרדת ברגל והליכה קצרה תביא אתכם לכיכר המרכזית של העיר שבטבורה עץ תות ענק והיא מוקפת בבתי קפה ומאפיות. המקום שקט מאד באוקטובר וחלק מבתי הקפה אף סגורים מחוץ לעונה. מהנמל יוצא בכל בוקר שייט לאי ספקטריה, אך אנחנו פיספסנו אותו.

חוף הים בעיר פילוס יוון

נמל פילוס-פלופונס עם ילדים

נוף ממבצר פילוס- יוון 

פלופונס עם ילדים » מפלי neda

החודשים ספטמבר אוקטובר הם חודשים מעולים לטיולי שטח ופעילויות כמו קניונינג וטיפוס. צרפתי בהמשך קישורים לאפשרויות השונות. בהרכב שלנו שכלל גם ילדים קטנים, חיפשנו מסלול קליל ומתגמל שיאפשר הליכה קצרה וכניסה למים.מפלי neda, נחשבים לאחד מהפלים היפים באזור: בעיקר בגלל הגוון הטורקיזי המיוחד של המים.

הדרך לתחילת המסלול יפה מאד: הכביש מתפתל בין כפרים קטנים וציוריים והנוף נהדר. החלק האחרון של הדרך מאתגרת לרכב רגיל: ירידה תלולה בדרך עפר. 

בשורה התחתונה הדרך עבירה לכל כלי רכב בתנאי שהנהג.ת מיומנים.

מבנה בדרך למפלי נאדה-פלופונס-יוון

מהחניה יש מסלול יפה שמתאים למשפחות (למרות שהוא לא ממש מישורי). אחרי כ- 30 דקות של הליכה מגיעים למפלים היפים ואפשר להכנס לטבילה.

מפלי נאדה-פלופונס טיול

מפלי נאדה בחצי האי פלופונס יוון

בריכת מים ליד מפלי נאדה פלופונז

פרחי בר בפלופונס יוון

 

ביס על הדרך

ביס על הדרך: העיירה קיפרסיה, למרגלות וילה קיטריני היא עיירה אותנטית ובה מספר לא מבוטל של מלונות קטנים ומשפחתיים ומסעדות מקומיות. מחוץ לעונה מחירי המלונות והדירות צונחים. טברנה מומלצת עם אוכל יווני נפלא:Karnagio

הכתובת:

Ναβαρίνου, 25is Martiou 1,  Kiparissia 

 

קפרסייה-מסעדת דגים בפלופונס

פלופונס עם ילדים » עוד אטרקציות סיורים רפטינג ועוד

הנה עוד כמה רעיונות לדברים שאפשר לעשות בהרכב משפחתי בפלופונס:

  • ביקור בעיר העתיקה מסינה.
  • טיול למפלי קלמריס  Καλάμαρης
  • ביקור במערה ואגמים תת קרקעיים Kastria
  • סיור בספרטה העתיקה

  • רפטינג על נהר הלוסיוס- הזמנה כאן
  • סיור מטעי זיתים ושמן זית- הזמנה כאן
  • ספא ומרחצאות חמים

    Pozar Thermal Baths

  • טיול למפלי אדסה Edessa Waterfalls
  • קניוניג בנקיק אגיוס לוקאס (צפון הפלופונס). הזמנה כאן

 

מחצי האי פלופונס בחזרה לאתונה 

אחרי ארוחת הבוקר אנחנו נפרדים מבעל הבית הנחמד שלנו ומחזירים לו את המפתחות של וילה קיטריני שלו. נסיעה ארוכה של יותר משלוש שעות מביאה אותנו לפאתי אתונה.

באמצעות “גוגל מאפס” אנחנו מכוונים את הרכב בנהיגה זהירה בלב אתונה וחונים ממש במרכז.

אומנות רחוב באתונה

מרכז העיר אתונה

 

הילדים הצעירים  נוסעים לשמחתם ברכבת התיירותית שיוצאת מ”מקדולנד” ואנחנו עושים סיבוב בשוק ומתצפתים על האקרופוליס (בו היינו בביקורים קודמים).

אחר הצהריים מכוונים את ה”וייז” לאאוטלט מקארתור גלן: אאוטלט גדול סמוך לשדה התעופה שצמוד לו קניון רגיל. המקום מפתיע, עם המון חנויות וגם שפע של תעסוקה לילדים: מזרקות מוארות, גן שעשועים יפה, ומרכז משחקים גדול ומגוון.

אאוטלט ליד שדה התעופה אתונה

 

את הלילה האחרון אנחנו מבלים, שוב , במלון peris. הטיסה שלנו יוצאת בשבע בבוקר כך שמדובר בהשקמה מוקדמת. בעל המלון, מציע לנסוע לפנינו בדרך קיצור לשדה התעופה. הפעם הדרך (שארכה בהלוך חצי שעה), לוקחת רבע שעה. נכנסים דרך השער האחורי של השדה.

סיימנו את הטיול בהרגשה נפלאה ובטעם של עוד. הרכב המשתתפים גזר ויתור על חלק ניכר מהאתרים של פלופונס ואין לנו ספק שעוד נחזור ל”השלמות”. בטיול הזה, כמו בקודמים לו, נהננו במיוחד מהעם היווני: אנשים חמים, מכניסי אורחים ומלאי רצון לסייע.

אוקטובר ביוון, לפחות באזור הזה, הוא כבר ממש "מחוץ לעונה", הכל מאד שקט, לפעמים אף סגור, ומי הים קרירים מדי לרחצה. לעומת זאת, לטיולים ברגל, מזג האוויר אידאלי.

העיקר שסבתא נחמה מרוצה וכבר מתכננת את טיול גיל 80😊

אהבתם? בואו נישאר בקשר. הרשמו כאן ואעדכן פעם בכמה חודשים על מקומות חדשים שביקרתי בהם, המלצות ועוד…

אפשר גם לעקוב באינסטגרם או בעמוד הבלוג בפייס.

אולי יעניין אתכם גם…

"בארץ אהבתי"- חצי האי פילון, יוון

טיולים משפחתיים בחו"ל

לטייל עם ילדים בארץ

"

פוסטים אחרונים

כפר-דייגים-איי-לופוטון
אירופה טיולים
איציק טל

איי לופוטון הקסומים-טיול צלמים בנורבגיה

איי לופוטון נמצאים בצפון נורבגיה ונחשבים כאחד המקומות היפים במדינה. בגן העדן הזה לצלמים נסענו בין כפרי דייגים, פיורדים, הרים ונופי בראשית. זכינו גם לראות את הזוהר הצפוני בכל הדרו וכמובן- לצלם.

יוצאים לדרך »

נישאר ידידים?