לפלנד עם ילדים- נסענו למכור קרח לאסקימוסים

טיול בלפלנד עם ילדים הוא חוויה שקשה לשכוח אותה: מאות קילומטרים של יערות, אגמים קפואים ובעיקר המון המון שלג. אז איפה מטיילים בלפלנד? מה עדיף- מאורגן או עצמאי? איך מטיילים עם משפחה בלפלנד? מוזמנים להצטרף אלי לטיול מדהים בחבל ארץ ממהמם.

טיול משפחתי באזור רובניימי

לפלנד היא לא ממש מדינה אלא חבל ארץ ששייך כיום לארבע מדינות. החורף בלפלנד נמשך חודשים ארוכים ובמהלכו יורד שלג כבד שמכסה את ההרים ויערות האורן ומקפיא את האגמים והמפלים.

רוב המטיילים מגיעים לאזור בחורף, כדי להנות בנוף מיוחד ואטרקציות שקשורות לשלג וקרח כמו אופנועי שלג, קרטינג ועוד.

מזחלת שלג-לפלנד עם ילדים

מה הכי שווה לראות בלפלנד? לאן כדאי לנסוע? למה לצפות? הפוסט הזה נועד עבורכם, עם מידע על המקומות הכי שווים שלא תרצו להחמיץ. נוסעים ללפלנד עם ילדים? מוזמנים להצטרף!

עשרת הדברים שלא תרצו להחמיץ בלפלנד עם ילדים

1

לפלנד עם ילדים » הזוהר צפוני

הזוהר הצפוני הוא כינוי להופעתם של אורות בוהקים בשמי כדור הארץ, בדרך כלל צבעם ירוק, והם נקלטים טוב יותר בעדשת מצלמה מאשר בעיני האדם. את האורות אפשר לראות בעיקר ליד הקטבים- הצפוני והדרומי. אורות הצפון נראים היטב מעל לפלנד, במיוחד בחלקים הצפוניים שלה ומכונים אורורה בוראליס.

מראה הנהר בעיר רובניימי

האורות נראים טוב יותר במקומות חשוכים ולכן כדי להגדיל את הסיכויים לראותם כדאי לצאת אל הטבע, למקומות שאין בהם "זיהום אור". יש לא מעט חברות טיולים שמוציאות סיורים מאורגנים בשעות הלילה "לצוד" את אורות הצפון.

הנה שתי המלצות למקומות טובים לראות בהם את אורות הצפון סמוך לרובניימי:

הראשון הוא אזור הנהר הקפוא ליד מוזאון "ארקטיום", השני הוא מלון סקי לרשום בווייז

Lapland Hotels Sky 

במקום יש גם מסעדה מהממת שצופה על השמיים וניתן לאכול בה ולהנות ממראה היער בלילה.

לפלנד עם ילדים- הליכה בנעלי שלג

טיילת הנהר ברובניימי-לפלנד עם ילדים

 

לפלנד עם ילדים » שייט בשוברת הקרח

מזג האוויר הקר בלפלנד מקפיא בתחילת החורף את האגמים, הנהרות וגם את מי הים. כדי לשמור על נתיבי השייט פתוחים, המציאו בני האדם ספינה מיוחדת שתפקידה לשבור את הקרח שמכסה את מי הים ולאפשר לאוניות לעבור.

שייט בשוברת קרח נחשב כאחת החוויות המיוחדות והבלתי נשכחות בלפלנד, אם כי מדובר בתענוג לא זול בכלל.

ספינת הענק סמפו עוגנת על שפת הים הבלטי ובעזרת החרטום שלה שוברת את שכבת הקרח של מי המפרץ.

"סמפו", במיתולוגיה הפינית, משמעותו חפץ קסום שיצר Ilmarinen, גיבור קדום ומי שמחזיק בו זוכה לברכה ואושר.

הספינה סמפו הייתה שייכת לצי של צבא פינדלנד וכיום עושים בה שימוש לצרכי תיירות. יש מספר חברות שמארגנות טיול יומי שכולל שייט וגם ביקור בארמון הקרח בעיר קאמי. הנה דוגמה לחברה כזאת:

expirience 365

סמפו- שוברת הקרח- לפלנד עם ילדים

שוברת הקרח- לפלנד עם ילדים

לפלנד עם ילדים- שוברת הקרח

במהלך השייט ניתן להסתובב בספינה, על הסיפון ויש גם סיור בחדר המכונות. בבית הקפה שעל האוניה אפשר להזמין שוקו חם או להתפנק עם מרק סולומון ושמיר, המאכל הנפוץ ביותר בלפלנד.

בלב הים עוצרת סמפו והנוסעים יכולים לרדת ולטייל ברגל על מרחבי הקרח, או ללבוש חליפה מיוחדת (חליפת טלטלביז) ולקפוץ למים.

החליפה, שפותחה בעבר על ידי מדעני נאס"א, מבודדת קור ואפשר לצוף איתה על פני מי הקרח ולהתבונן בשמיים. החליפה מבודדת כל כך טוב שבתוך המים מרגישים חם יותר מאשר על סיפון האוניה!

לפלנד עם ילדם- טבילה במי קרח

 כשעולים בחזרה לספינה מקבלים תעודה מיוחדת: מזכרת נחמדה לילדים.

טיול בלפלנד עם ילדים- חליפות שלג

מה כדאי להביא לטיול לשוברת הקרח?

  • מומלץ להתלבש בשכבות, כך שאפשר יהיה להוריד שכבה בתוך האוניה.
  • לא לשכוח למרוח קרם הגנה ולהביא משקפי שמש שמגנות על העיניים.

לפלנד עם ילדים » ארמון הקרח בקאמי

ארמון שעשוי כולו מקרח כולל כיסאות, שולחנות, מיטות וגם קפיטריה שבה מגישים משקאות בכוסות של קרח. ילדים יכולים אפילו להתגלץ' במגלשה שעשויה מ… נו, הבנתם כבר.

ארמון הקרח הוא אחד מהמקומות המיוחדים ביותר בלפלנד, משהו שלא תראו בשום מקום אחר!

הארמון פתוח עד סוף מרץ, אז הוא נמס לגמרי ונבנה מחדש בתחילת החורף. בכל שנה הפסלים והדוגמאות קצת שונים.

לפלנד עם ילדים- ארמון הקרח

הביקור בארמון היה חוויה ממש מיוחדת וקשה להאמין שאפשר לעשות כל כך הרבה מוצרים מקרח. כל המקום מקושט בפסלי קרח מהממים! מה שכיף הוא שמותר לגעת בכל המוצגים.

לפלנד עם ילדים- פסלים מקרח בארמון בקאמי

לפלנד ארמון הקרח

לפלנד עם ילדים- פסל מקרח

בחלק מהחדרים יש מיטות קרח מכוסות בפרווה שניתן לשכב לנוח בהן.

לפלנד עם ילדים- מיטה בארמון הקרח

חדר בארמון הקרח לפלנד

ארמון הקרח בלפלנד

ארמון הקרח נמצא בעיירה קאמי ומרבית המבקרים בו משלבים את השייט בשוברת הקרח. אם אתם לא מתכוונים לשוט, כדאי לבקר במקום במלון הקרח הארקטי שנמצא כעשרים דקות נסיעה מרובניימי.

לפלנד עם ילדים » שמורת קוראמה- המפלים הקפואים

שמורת טבע שנמצאת במרחק של 110 ק"מ מרובניימי. הנסיעה אורכת כשעה וחצי בכביש 81. הדרך יפיפיה ועוברת סמוך לנהר הקפוא, בתוך יער מושלג. 

שימו לב, אין לאורך הדרך תחנת דלק ויש מעט מאד בתים/ יישובים כך שכדאי לבוא מאורגנים.

ממגרש החניה יוצא שביל משולט היטב. מרבית המטיילים יורדים במסלול הקצר שאורכו 1.5 ק"מ הלוך ו 1.5 ק"מ חזור. קיים גם מסלול מאתגר יותר שמגיע אל המפלים מלמעלה.הירידה בשביל קרח שמאד מחליק. חלק מהאנשים פשוט מתישבים וגולשים את הדרך למטה… עד שמגיעים לערוץ הנחל.

מפלי קורומאה מורכבים ממאות נטיפים מים שפשוט קפאו בחורף בטמפרטורה הנמוכה. צבעם הלבן- זהוב מהפנט וניתן להגיע ממש עד אליהם.

שמורת קוראמה לפלנד

הדרך למפלים הקפואים

המפלים הקפואים-קורומה

לפלנד עם ילדים» הכפר של סנטה

סנטה כידוע, מגיע ממקום מושבו בקוטב הצפוני, לילדים בכל רחבי העולם, ובידיו מתנות לחג. סמוך ל"ביתו", במקום בו עובר קו הרוחב הארקטי, נבנה כפר תיירותי גדול שנחשב  לאטרקציית חובה למבקרים באזור. כבר בכניסה לכפר מושמעים שירי חג עליזים והכל מקושט ומואר.

לפלנד עם ילדים-הכפר של סנטה

המקום כאמור ממוסחר מאד אבל ילדים ללא ספק יהנו ממה שיש לו להציע: פגישה עם "סנטה קלאוס" שיושב בלשכתו, גלישת אבובים, אופנועי שלג קטנים (לילדים) ועוד.

הביקור בכפר חינם. כמובן שיש לשלם על כל פעילות שתבחרו בנפרד.

santapark

מרחק נסיעה קצר מהכפר נמצא מתחם בשם "פארק סנטה קלאוס" שמתאים מאד לילדים צעירים. במקום אטרקציות חמודות שמרביתן באזור מקורה. הפארק של סנטה חמוד מאד, אך מדובר באטרקציה די קצרה ויקרה למדי.

הפארק של סנטה

ביקור בחוות איילים

בעבר האיילים היו עבור הלאפים מה שהגמלים עבור הבדואים: הם שימשו כבהמות משא, הלאפים אכלו את הבשר שלהם, שתו מהחלב שלהם והשתמשו בקרניים שלהם. בביקור בחוות האיילים מסבירים המקומיים על אורח החיים המסורתי, אפשר להתנסות בדיג מסורתי (בעזרת חור שחוצבים בקרח) ולאחר מכן ניתן לחוות נסיעה במרכבה רתומה לאיילים. אורך המסע נע בין רכיבות קצרות מאד (למשל במסלול שבכפר של סנטה) לטיולים של כמה שעות עם אפשרות לנהיגה עצמית.

לפלנד עם ילדים-דייג בקרח

בכל אתר שתגיעו אליו בלפלנד יש פינת- קומזיץ עם עצים ואש דולקת שניתן לצלות בה נקנקיות ומרשמלו ולחמם קצת את הגוף.

טיפ

♥ טיפ על הדרך- עם הגעתכם לאזור בקרו בסופר וקנו שיפודים ומרשמלו, שיהי תמיד בתיק.

לפלנד עם ילדים- מדורה

חוות איילים בלפלנד

 

לפלנד עם ילדים» אופנועי שלג

נסיעה באופנוע שלג היא אחת מהחוויות המיוחדות יותר של לפלנד: כלי הרכב המדהים הזה עובר במהירות בין עצים, לאורך שבילים מושלגים או על הקרח הקפוא באגם. כדאי רק לשים לב שהנהיגה מותרת רק לבעלי רישיון וגם הישיבה מאחורי הנהג מתאפשרת רק לבני נוער.

ילדים צעירים יותר יכולים להצטרף במזחלה מיוחדת שרתומה לאופנוע של המדריך מה שיכול לאכזב חלק מהילדים, במיוחד את הגדולים יותר שחווים את עצמם כבר כ"בני נוער" והישיבה במזחלת מבאסת.

נסיעה במזחלה-לפלנד עם ילדים

 
אופנועי שלג-לפלנד עם ילדים-על הדרך-בלוג טיולים

לפלנד עם ילדים-7

 

לפלנד עם ילדים » פארק רנואה

ילדים שאוהבים חיות ישמחו בודאי לבקר בגן החיות הצפוני ביותר בעולם- פארק רנואה. מדובר במקום גדול ומטופח שניתן לראות בו חיות מקומיות כמו שועלים, מכרסמים לבנים, תנשמות וגם דובים.

תנשמת בגן חיות ברובניימי

לפלנד עם ילדים-ביקור-בגן-חיות

גם כאן יש פינת מדורה בה ניתן לשלוף מהתיק את השיפודים. לחילופין אפשר להזמין שוקו בקפיטריית הקרח במקום- חוויה מיוחדת במינה.

טיפ

♥ טיפ על הדרך: סמוך לפארק נמצאת חנות המפעל של יצרנית השוקולד פאזר ומומלץ לבקר בה.

למפעל fazer

 

לפלנד עם ילדים » חוות כלבי האסקי

כלבי ההאסקי שימשו את תושבי לפלנד המקוריים- הלאפיים (שכיום מעדיפים להקרא "סאמיים") ככלב עבודה. רתומים למזחלות נמוכות הכלבים גמעו מרחקים ארוכים כשהם נושאים משאות. כיום הפרקטיקה הזאת משמשת בעיקר כאטרקציה לתיירים. בחוות מיוחדות ברחבי לפלנד מגדלים האסקים וניתן לצאת לטיול במזחלה רתומה לשמונה או עשרה כלבים.

בניגוד לאיילים, הכלבים רצים מהר מאד והתחושה היא ממש של רכבת הרים. אורכו של טיול כזה נע בין כמה מאות מטרים (למשל בכפר של סנטה) לכמה עשרות קילומטרים עם נהיגה עצמית (יש להזמין מראש מאחת החברות ברובניימי). בגלל המהירות הרבה קר מאד במזחלת והרוח מכה בפנים.

חוות כלבי הסקי סיבירי

לאחר הטיול ניתן להשאר בחווה ולשמוע הסברים על ההאסקי שמוחזקים במהלך השנה בכלובים לא ממש גדולים.

לפלנד עם ילדים » קרטינג

מסלולי קרטינג בשלג נבנים ברובניימי כל שנה מחדש. הקונספט של קרטינג אולי מוכר, אבל התפאורה משנה הכל ויוצרת אווירה קסומה. 

בניגוד לאופנועי שלג וטרקטורונים, כאן הנהיגה מתאפשרת גם לילדים, שלמרות שהידיים קופאות , מברבים לרדת מההגה. חוויה מיוחדת במינה וכיפית!

קרטינג ברובניימי

כיף שהצטרפתם לטיול שלנו ללפלנד עם ילדים1 למידע מעשי על תכנון טיול ללפלנד מוזמנים להמשיך לפוסט "טיול עצמאי ללפלנד". למידע על אטרקציות בלפלנד מחוץ למסלול השחוק- המשיכו לקרוא בפוסט על "אטרקציות מיוחדות בלפלנד". 

keep in touch

לדף הפייסבוק "על הדרך"

לעמוד שלי באינסטגרם

להרשם לרשימת התפוצה

כבר הולכים?
הנה עוד כמה פוסטים שאולי ימצאו חן בעינכם...

"

פוסטים אחרונים

טיול בארה"ב וקנדה
ריבה ארז

וושינגטון עם ילדים

וושינגטון עם ילדים ומתבגרים- טיול משפחתי בעיר הבירה המרשימה של ארה"ב. מוזיאונים מרשימים, גנים, פארקים ובילויים לכל המשפחה. כל ההמלצות כאן!

יוצאים לדרך »

נישאר ידידים?