חוף קזמיל אלבניה

סרנדה אלבניה-טיול יום מקורפו

העיר סרנדה נמצאת רק כ-35 ק"מ מהאי קורפו ולכן מהווה יעד מעולה לטיול יום מהאי. אלבניה, שעד שנות ה-80 הייתה תחת משטר קומוניסטי נוקשה, היא כיום יעד פופולרי לנופש. באזור העיר סרנדה תמצאו חופים יפים, שווקים, שרידים ארכיאולוגים ואפילו בית כנסת עתיק. 

אז שנצא לדרך?

סרנדה אלבניה

בטוחה ששמעתם על הריביירה הצרפתית או הריביירה האיטלקית. אבל על הריביירה האלבנית שמעתם?

אלבניה היא מדינה שהייתה שנים רבות תחת שילטון קומוניסטי. מרבית תושביה מוסלמים- חילונים ובשנים האחרונות היא יעד מאד פופולרי לנופשים אירופאים שגילו את המדינה היפה (והזולה!) בלב היבשת.

סרנדה היא עיר קטנה על שפת הים, קרוב מאד לאי קורפו וגם לגבול היבשתי עם יוון. סרנדה נמצאת בלב הריביירה וניתן להגיע אליה לחופשה קצרה ואף במסגרת של טיול יומי.

סרנדה, אלבניה- איך מגיעים?

לאלבניה ניתן להגיע בטיסה לעיר הבירה טיראני. בפוסט הזה אסביר על דרכי ההגעה מהאי היווני קורפו שנמצא רק 35 ק"מ מסרנדה.בהנחה שאתם לא מתכוונים לשחות- תזדקקו כנראה למעבורת…

 

מעבורת מקורפו לסרנדה אלבניה

מספר חברות מקיימות קו מעבורת מקורפו לסרנדה:

  • Ionian Seaways
  • Finikas Lines
  • Sarris Cruises 
  • Joy Lines

ניתן לרכוש כרטיסים אין ליין בכל אחת מהחברות או להשוות כאן

אנחנו רכשנו כרטיסים במשרדי חברת lonan בנמל קורפו.

תדירות היציאה ולוח הזמנים משתנים בהתאם לעונה. 

טיפ

שימו לב שיש שני סוגי שייט, בדרך כלל ללא הפרש משמעותי במחיר: שייט במעבורת רגילה שאורך 70 דקות בערך: מדובר במעבורת גדולה יחסית ולכן פחות מרגישים בה את הגלים. האופציה השניה היא "פליינג דולפין"- סירה מהירה שעושה את הדרך ב-35 דק'. בתוך ה"דולפין" מקומות ישיבה ומקום גם למזוודות (עד 20 ק"ג).

ניתן להעביר רכב במעבורת אך כדאי לדעת שמרבית חברות השכרת הרכב לא מאפשרות העברה שלו מיוון לאלבניה. אם זאת התוכנית שלכם- חשוב לעדכן מראש את החברה.

סיור מודרך מקורפו לסרנדה

אם אתם מטיילים בקורפו, בטוח ראיתם את דוכני הזמנת האטרקציות שפזורים באי. דוכנים אלה מספקים טיולי יום למגוון של מקומות, איים ועוד. בין שאר האפשרויות ניתן להזמין גם סיור מאורגן מקורפו לאלבניה. עלות הסיור 50 יורו שכוללים איסוף מהמלון ושייט. תמורת 25 יורו נוספים ניתן להצטרף לסיור מאורגן באלבניה באוטובוס תיירים. זאת אופציה לא רעה ועוזרת מאד להבטיח שתראו את מגוון האתרים שיש במקום בלי להסתבך עם אוטובוסים ומוניות. שתי חברות השייט הראשונות שציינתי מציעות למי שמזמין מהן כרטיס אוטובוס כזה.

אופציה נוספת היא הזמנה של נהג עם מיניבוס או לסגור עם אחד מנהגי המוניות הרבים שממתינים למגיעים בבוקר עם הגעת המעבורת לנמל סרנדה.

מה עושים בסרנדה אלבניה?

בואו נודה על האמת: סרנדה היא עיר קטנה ולא בדיוק לאס וגאס או פריס. מי שמגיע או מגיעה לאזור, בדרך כלל מתעניין בחופשה באחד החופים היפים באזור.

אחרי שהבהרנו את הנקודה… בכל זאת אני ממליצה על טיול יום מקורפו לסרנדה למטיילים שיש להם זמן פנוי ורוצים לחוות משהו "אחר".

הנה כמה דברים שאפשר לעשות בסרנדה והאזור:

סרדנה אלבניה » שוק הפירות והירקות

מרחק הליכה קצר מהנמל, נמצא שוק האיכרים של העיר. מקום שהזמן עמד בו מלכת: חקלאים וחקלאיות מכפרי האזור מגיעים כדי למכור את תוצרתם: פירות, תבלינים, בקבוקי פלסטיק עם שמן זית, דבש ביתי ועוד.

השוק נמצא ברחוב Rruga Jonianet ונחמד לעצור בו אם אתם עוברים בסביבה.

סרנדה שוק איכרים

סרנדה אלבניה » הטיילת

הטיילת של סרנדה היא הלב הפועם של העיר ונמתחת לאורך החוף. היא מתחילה בנמל הקטן, שבו תרדו מהמעבורת ולאורכה פסלים, ערוגות פרחים, בתי קפה ומסעדות.

חופי הרחצה של העיר מזמינים ומטופחים וניתן להכנס למים הצלולים ואחר כך להחליף בגדים בתאי עץ מיוחדים.

טיילת סרנדה
טיילת לאורך הים בסרנדה

בערב יש בריזה מהים, האורות נדלקים ודוכני מזכרות צצים בכל מקום. בטיילת גם פארק שעשועים קטן ובו גלגל ענק ומתקנים שונים לילדים.

שחקני שח בטיילת של סרנדה אלבניה

ביס על הדרך

המסעדה "לה בננה" נמצאת בירידה מהמרכז (שרידי בית הכנסת) לאזור הטיילת. מדובר במסעדה לא זולה אבל מעוצבת מקסים (עצי בננה… אלא מה), מוסיקה טובה ואוכל פצצה.

סרנדה אלבניה » שרידי בית הכנסת העתיק

ממש במרכז העיר נמצא מתחם גדול ובו שרידי בית כנסת מהמאות ה5-6 לספירה. בית הכנסת הוקם כנראה על חורבותיה של בזיליקה עתיקה יותר ושימש כמקום תפילה ומרכז תרבותי לקהילה היהודית שהייתה כאן. בחפירות שנערכו כאן (האחרונה ב 2009) נמצאו במקום פסיפסים של מנורה, אתרוג ושופר. 

הפסיפסים היפים כוסו חזרה בעפר על מנת לשמור עליהם. לכן במקום אפשר לסייר בין שרידי קירות החדרים וכן להכנס לביתן קטן ובו תמונות של הפסיפסים.

אם אתם בכל זאת מאלה שלא הולכים לישון בלי לראות פסיפס- ניתן לראות את אחד מהם (ששייך ככל הנראה לכנסייה) במוזיאון קטן ברחוב סמוך.

שרידי בית הכנסת העתיק בסרנדה אלבניה

נסיעה לבוטרינט- אתר מורשת עולמי

בוטרינט נמצאת כעשרים קילומטרים מסרנדה. ניתן להגיע ברכב שכור או באוטובוס. האוטובוס יוצא מליד השוק (אזור הנמל) או מהתחנה שליד חורבות בית הכנסת. עלותו כיורו וחצי לכיוון.

טיפ

התשלום עבור הנסיעה נעשה תוך כדי נסיעה, באמצעות כרטיסן שעובר בין הנוסעים. עלות הנסיעה זולה- 100-150 lek.

נסיעה מסרנדה לקסמיל
לוח זמנים אוטובוס מסרנדה דרך קסמיל לבוטרינט

ביקור בבוטרינט אלבניה

בוטרינט הייתה עיר חוף בעלת חשיבות רבה ומיושבת משחר האנושות. היוונים והרומאים הקימו כאן התישבות, שנמצאת בסביבה יפה בלבו של פיורד בים. עלות הכניסה: 1000 lek (כשמונה יורו) ויש הנחות לילדים, נכים ועוד.

הטיול בגן הלאומי הוא מעגלי ועובר בשרידים מרשימים מאד מהתקופה היוונית הרומאית והביזנטית.

בוטרינט אתר מורשת עולמי אלבניה

בוטרינט אלבניה שער האריה

לאורך המסלול שלטי הסבר באנגלית. ההסברים מעט מיגעים, גם עבור אוהבי ארכיאולוגיה. כך או כך, מרגש לראות שרידים של עיר שנבנתה לפני למעלה מ 2500 שנה. הפסיפסים העתיקים שנמצאים במקום- מכוסים בעפר ומוצגים לציבור רק באירועים נדירים.

מלבד עתיקות יש בגן הלאומי גם מינים רבים של עצים, פרחים, חיות וכ- 250 סוגי ציפורים.

חוף קסמיל

אם כבר עשיתם טיול יום מקורפו לאלבניה, לא בטוח שתרצו לראות דווקא חופים- כאלה יש בשפע (מדהימים) בקורפו. בכל זאת, אם הגעתם ביום חם מאד של קיץ, כדאי לקפוץ לחוף שנחשב לאחד היפים באזור.

חוף קסמיל הוא חוף עם מי טורקיז פוטוגניים וחול זהוב. אנחנו ביקרנו בחלק הקרוי "בורה בורה". האזור כולו מלא בעשרות מלונות קטנים, דירות להשכרה ועוד ובמסעדות דגים עם מאכלים מקומיים בעלות סבירה מאד.

חוף קסמיל אלבניה

בימי הקיץ החופים בקסמיל ובמיוחד בבורה בורה הופכים להיות עמוסים ביותר ומלאי תיירים. הצפיפות מעט מפריעה למי שחפץ או חפצה בשקט ושלווה ומחירי הסירות והכיסאות בחוף עולים.

לחוף קסמיל ניתן להגיע מבוטרינט או מסרנדה באוטובוס ישיר.

העין הכחולה

העין הכחולה שקרויה באלבנית Syri  Kaltër היא למעשה מעיין קרסטי שצורתו כצורת אישון כחול. אקדים ואומר שההגעה למקום די מסובכת ושלדעתי האישית היא כדאית בעיקר למי שמגיע או מגיעה בטיול מאורגן. עוד אופציה היא לקחת מונית, אך העלות גבוהה (כחמישים יורו הלוך וחזור מסרנדה).

אם בכל זאת אתם תרמליאים הרפתקנים ולא אכפת לכם להצלות בחום- קחו אוטובוס מסרנדה לג'ירוקסטרה ובקשו מהנהג לרדת בדרך. מהצומת צפויה לכם הליכה ממושכת בלי צל. חזרה: באותה דרך.

אלבניה העין הכחולה

עומק המעין לא ממש ידוע אבל ההערכה שה"עין" עומקה כחמישים מטרים. מי המעיין קפואים וחל איסור לשחות בהם (למרות שרבים עושים זאת).

איפה ישנים בסרנדה? מלונות מומלצים

כיאה לעיירת נופש, יש בסרנדה לא מעט מלונות ברמות שונות. באופן כללי ניתן לאמר כי המחירים זולים יותר מאשר מקומות דומים באירופה.

  • המרכזי: Blue Bay מלון ארבעה כוכבים מרכזי עם חוף פרטי
  • הזול: Mano מיקום מרכזי ונוף לים.     

 

זה היה טיול היום שלנו מקורפו לסרנדה, אלבניה. כיף שליוויתם אותי בכל התחנות שלו. כמובן שסרנדה ואזור ה"ריביירה האלבנית" מתאימים מאד גם כיעד לחופשה בפני עצמם. מוזמנים ומוזמנות להישאר בקשר ולקבל הודעות על יעדים חדשים ומדליקים.

להתראות על הדרך!

על הדרך בלוג גילוי נאות

"

פוסטים אחרונים

מונטנגרו למטייל
אירופה טיולים
ריבה ארז

מונטנגרו למטיילים- מסלול של שבוע

טיול כוכב במונטנגרו- מסלול לשבוע. למונטנגרו יש משהו לכל אחד וכל אחת: נופים מטריפים, שמורות טבע ירוקות, תצפיות, חופי ים, מרינות לעשירים ורפטינג למשפחות. מזמינה אתכם ואתכן להצטרף לטיול כוכב במונטנגרו בחודש אוגוסט.

יוצאים לדרך »

נישאר ידידים?