שבוע-באמירויות-נהר-דובאי

שבוע באיחוד האמירויות- מסלול מומלץ

טיול של שבוע באיחוד האמירויות כולל כמובן את דובאי ואבו דאבי, אך גם מקומות מוכרים פחות כמו אל עין, פוגי'ירה, שג'ארה ועוד.

מסע בין כפרים קטנים, מטעים ותעלות השקייה לבין ערי ענק ובהן בניינים מפוארים, מסעדות יוקרה ואטרקציות לכל המשפחה.

מוזמנים להצטרף אלינו לשבוע מיוחד במינו באיחוד האמירויות. 

יוצאים לדרך…

 צילום כל התמונות בפוסט: איציק טל

איחוד האמירויות למטיילים

באיחוד האמירויות שבע נסיכויות: המפורסמות בהן הן כמובן אבו דאבי ודובאי והאחרות הן פוג'ירה, ראס אל חימה, שארג'ה,עג'מן ואום אל קיוון. הנסיכויות התאחדו בשנת 1971 לפדרציה אחת בראשה עומד אמיר אבו דאבי.

כלכלת האמירויות התבססה על דייג, ספנות, שליית פנינים וחקלאות מקומית עד גילוי הנפט בשנות ה -60. גילוי הנפט הזניק את כלכלת איחוד האמירויות והפך את תושביה לעשירים. התושבים המקוריים של המקום הם כיום מיעוט. כ- 80% מאוכלוסיית האמירויות מורכבת מעובדים זרים, רובם מהודו ומדינות מזרח אסיה והשאר ממדינות אחרות כולל אירופה.

בביקור באיחוד האמירויות פוגשים מעט מקומיים והרבה עובדים זרים. לעיתים מעניין לשוחח עמם ולשמוע את סיפור חייהם או לטעום אוכל הודי אותנטי במסעדות הרבות שפזורות בשווקים וברחובות.

איחוד האמירויות- דובאי

שבוע באיחוד האמירויות-כללי התנהגות 

כאמור, האיחוד מורכב משבע נסיכויות מונרכיות שהשילטון בהן עובר בתורשה מאב לבן. איחוד האמירויות אינה מדינה דמוקרטית ויש ביקורת רבה בעולם על מצב זכויות האדם העדום, במיוחד היחס לנשים ולעובדים זרים. חשוב במיוחד לכבד את המסורת המקומית ולהמנע מהסתבכויות. 

  • קוד לבוש: צנוע. גברים יכולים להסתובב במכנסיים וחולצות קצרות (להמנע מגופיות), לנשים מומלץ ללבוש בגדים שמכסים את המרפק/ ברכיים.
  • יש חופים מיוחדים לתיירים בהם ניתן ללבוש בגדי ים מערביים. במקומות קטנים ומסורתיים יותר הדבר לא מקובל. בפארקי המים ניתן ללבוש בקיני.
  • בכניסה למקומות דתיים- מסגדים יש ללבוש בגדים מיוחדים כולל כיסוי ראש לנשים. יש מסגדים שמספקים את הלבוש ויש שמחייבים לרכוש אותו.
  • המנעו משיחות על פוליטקה מקומית או מביקורת על השילטון.
  • מכיון שמדובר במדינה מוסלמית שמתנהלת לפי חוקי השריעה, אלכוהול אסור באיחוד האמירויות. ניתן למכור משקאות חריפים רק במלונות או ברים שמיועדים לתיירים.
  • גילויי חיבה פומביים בין גבר ואישה לא מקובלים. הומוסקסואליות אסורה עפ"י חוק.
  • צילום מותר במדינה למעט מקומות ממשלתיים או צבאיים. צילום מקצועי כולל חצובות (כזה שמושך תשומת לב מיוחדת) דורש אישור מיוחד שניתן לקבל באמצעות פניה לדוא"ל  mediapermits@emaar.ae

שלד מסלול לאמירויות

פוסט זה מוקדש למטיילים שמגיעים בפעם הראשונה לאמירויות ומבקשים לטעום מעט מכל דבר: אדריכלות, היסטוריה, אטרקציות תיירותיות ועוד. המסלול כולל גם ביקור באמירויות אל עין, פוג'ירה ושראג'ה, שמרבית הישראלים לא מגיעים אליהן.

מכיוון שמדובר ב"שלד" בלבד, תוכלו כמובן לשנות את המסלול בהתאם להרכב המשפחתי ולצרכים שלכם.

ביקרנו באיחוד האמירויות במסגרת טיול של חברת "דרכים" בהדרכת חן אליעז.

שבוע באיחוד האמירויות דובאי

שבוע באיחוד האמירויות » יום מס' 1- דובאי

דובאי מציעה לתיירים לא מעט אטרקציות תיירותיות שקשה לחוות את כולן בימים ספורים. לכן חשוב להקדיש מחשבה ולתכנן את הביקור כך שתבקרו באתרים שמתאימים לסגנון הטיול ולהרכב המשפחתי שלכם.

דובאי העתיקה, אזור הקריק והמפרץ:

השכונות העתיקות של דובאי הן הגרעין שמהן התפתחה העיר. מומלץ להקדיש זמן לשוטטות בחלק זה והתרשמות מהאדריכלות המקומית. החלק העתיק של דובאי מרשים ומשוחזר יפה אך תיירותי מאד.

שוק "אל כביר"- הוא שוק שמרבית הסוחרים בו כיום הם זרים מאפריקה, פקיסטן, הודו ועוד.

את העיר העתיקה מחלק נהר דובאי המכונה "קריק", אותו חוצים באמצעות סירות מסורתיות ששמן "אבראס". במהלך השייט אפשר להנות מהנוף היפה של העיר.

שבוע-באמירויות-נהר-דובאי

רובע אל דאיירה

כאן נמצאים השווקים העממים של דובאי- שוק התבלינים, שוק הבדים וכמובן שוק הזהב.

מתחם המרינה של דובאי

המרינה של דובאי נמתחת על פני לא פחות משבע קילומטרים.

מדובר באזור תיירות ונופש תוסס שבו בתי קפה, מסעדות, ספורט ימי ועוד בלילה הטיילת מוארת ומראה גורדי השחקים מרשים מאד.

אטרקציות באזור המרינה: Pier 7- מתחם בילוי ומסעדות, קניון המרינה– קניון גדול ובו 140 חנויות, עין דובאי- הגלגל הענק של דובאי. באזור המרינה יש אפשרויות בילוי כמעט אינסופיות: החל מג'ט סקי ועד שכירת סירת מנוע.

אנחנו יצאנו לשייט פרטי לילי ממנו צפינו בקו החוף של דובאי כשהוא מואר ומרשים. 

מסלול של שבוע באמירויות- מרינת דובאי

מופע המזרקות 

המזרקות נמצאות לרגלי מגדל בורג' חליפה והן השניות בגודלן בעולם (אם מתחשק לכן לבקר בגדולות ביותר- לא תצטרכו להרחיק לכת: הן נמצאות ממש קרוב באי הדקלים "פאלם ג'מיירה"). המזרקות תוכננו ע"י אותם המעצבים שבנו את המזרקות בחזית מלון בלאג'יו בלאס וגאס והן נחשבות אחת האטרקציות התיירותיות החשובות במדינה.

מסלול באיחוד האמירויות- מזרקות דובאי

הכפר הגלובלי Global Village

הגלובל וילאג' בדובאי הוא אחד מהמקומות הפופולרים בעיר. מדובר במתחם ירידים ובו מיוצגות כשמונים מדינות שונות. בפארק מעל 200 מסעדות עם מאכלי עמים שונים, דוכנים, חנויות, הופעות ועוד. המקום פתוח בחודשים אוקטובר עד אפריל ושעות הפתיחה משתנות כך שמומלץ לבדוק באתר האינטרנט

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 2- דובאי: 

מסגרת דובאי

מסגרת דובאי היא למעשה שני מגדלים בגובה 150 מטר שמחוברים ע"י גשר ויחד יוצרים מבנה דמוי מסגרת. לראש המסגרת עולים במעלית שקופה שעולה במהירות 48 קומות. בכל חלק של המסגרת מייצג אחר כשהגשר שמחבר בינהן מסמל את הקשר בין עברה של העיר להווה שלה. כדאי להגיע לתצפית בתחילת הביקור שלכם בדובאי כדי להתרשם מלמעלה מהאזורים והאטרקציות בעיר, עוד לפני שאתם מבקרים בהם. הכניסה למסגרת דרך שער 4 בפארקZabeel.

» אתר האינטרנט- מסגרת דובאי

מסגרת דובאי

מוזיאון העתיד

המוזיאון נפתח בתחילת השנה והפך לאחת האטרקציות המובילות בדובאי. המבנה שלו מיוחד במינו- צורת עין שבה נחרטו בלייזר ערבסקאות מוארות בעשרות אלפי נורות. במוזיאון שבע קומות שכל אחת מהן עוסקת בתחום אחר ויש גם תערוכות מתחלפות.

» לאתר מוזיאון העתיד

שבוע באיחוד האמירויות מוזיאון העתיד דובאי

האי המלאכותי ג'ומרה- אי הדקלים

ג'ומרה הוא אחד משלושה "איי דקלים" שתכנן שליט דובאי מוחמד בן ראשד כדי לתת פתרון לבעיית הצפיפות בחופי דובאי.  פאלם ג'ומרה הוא הראשון בנייתו השולמה והוא בנוי בצורת דקל עם 17 "ענפים". באי יש בתים פרטיים, מלונות וחופים. ההגעה לאי נעשית ברכב או ברכבת ה"מונורייל"  המפורסמת שלוקחת את הנוסעים בה עד למלון אטלנטיס ופארק המים אטלנטיס.

תצפית אי הדקלים דובאי

תצפית The View at The Palm נמצאת בקומה ה 52 של מגדל הדקל The Palm Tower. המעלית מביאה אתכם במהירות אדירה לתצפית בגובה 240 מטר ממנה ניתן לראות חלקים נרחבים של דובאי ובעיקר את ג'ומרה. ניתן גםלעלות שתי קומות נוספות לתצפית בקומה ה-54  שנקראת Next Level וממנה ניתן לצלם את הנוף שלא דרך חלונות.

לחובבי קניות כדאי לדעת שיש מהמקום גישה ישירה לקניון Nakheel.

»לאתר האינטרנט- תצפית אי הדלקים דובאי

שבוע באיחוד האמירויות-אי הדקלים דובאי

דאון טאון דובאי

אזור מרכז העיר של דובאי משמש כלב הפועם של האמירות עם גורדי שחקים, מקומות בילוי ואדריכלות חדשנית ויוקרתית. 

קניון דובאי

אחד הקניונים הגדולים בעולם ובו 1200 חנויות. למי שלא חובב שופינג מומלץ להתרשם מהמפלים המיוחדים שחוצים את כל קומות הקניות ובתוכם פסלי צוללנים. 

»לאתר האינטרנט- קניון דובאי

האקווריום של דובאי

נמצא בתוך הקניון ובו כ 35,000 בעלי חיים- כרישים, דגים וחתולי ים בקומה השנייה שלו נמצא גן החיות התת מימי.

תצפית בורג' חליפה

בורג' חליפה הוא המגדל הגבוה בעולם ובו 163 קומות הוא מצופה כולו בחלונות זכוכית ונחשב לפלא הנדסי.

בקומות 124–125 ממוקמת תצפית המבקרים: The Top ממנה נשקף נוף מרהיב של 360 מעלות על העיר כולה.

בקומה ה-148 יש תצפית נוספת בשם Burj Khalifa SKY.

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 3- אבו דאבי

אבו דאבי היא האמירות הגדולה ביותר באיחוד ובמרכזה כמובן העיר אבו דאבי- עיר גדולה ומודרנית אך גם דתית ושמרנית יותר מאשר דובאי.

ניתן להגיע אליה בטיסת לאו קוסט של חברת "וייז" וכן באוטובוס או מונית מדובאי. אם אתם מטיילים באמירויות בהרכב משפחתי מומלץ לקרוא את הפוסט "אבו דאבי עם ילדים" בפוסט תמצאו הסברים מפורטים לגבי כניסה לפארקים של אבו דאבי.

מוזיאון הלובר אבו דאבי-איחוד האמירויות

מוזיאון הלובר אבו דאבי

מוזיאון הלובר באי סעדיאת, נפתח בשנת 2017. המוזיאון חתום על הסכם עם הלובר הצרפתי במסגרתו שולמו לצרפת מאות מיליוני דולרים עבור השימוש במותג "לובר" ועוד מאות מיליונים עבור שיתוף פעולה אומנותי בעשרים השנים הבאות. המבנה של המוזיאון מיוחד במינו והגג שלו, שמכוסה בכיפה מקושטת ערבסקאות, נחשב כפאר אדריכלי. במוזיאון יש יצירות של אומנים מפורסמים וכן אגף ארכאולוגי.

בזמן הביקור שלנו התקיימה במוזיאון תערוכה של אמנים אימפרסיוניסטים ש"יובאה" בשלמותה ממוזיאון ד'אורסיי בפאריס. 

פארק המנגרוביים של ג'ובייל

עץ המנגרוב הוא צמח ששורשיו יכולים להתקיים במי מלח. הוא נפוץ באפריקה ובעבר גם באמירויות. בשמורת הטבע היפה ניתן להסתובב על שבילי עץ ולהתרשם מהמערכת האקולוגית שהמנגרובים יוצרים: צמחים, חרקים ובעלי חיים.

הקורניש ואזור המרינה

הקורניש הוא כביש באורך שמונה קילומטר שצמוד לחוף של אבו דאבי. לאורך הכביש יש טיילת יפה ולצידה גני שעשועים, פארקים ועוד. הקורניש הוא הלב של מרכז העיר אבו דאבי ואזור תיירות מרכזי שמומלץ ללינה.

ארמון הנשיאות -קסר אל וואטן

הארמון הוא אחד מהמקומות המפוארים ביותר באמירויות. יש בו שני אגפים עיקריים- אחד משמש למטרות רשמיות, פגישות וישיבות והשני לשמירה ותצוגה של חפצי אומנות נדירים. בארמון ניתן לקיים סיורים מודרכים ולהתפעל מהעושר העצום, ממש כמו באגדות: קריסטלים, רהיטים מצופי זהב, נברשות ועוד. מבקרים בארמון יכולים להנות גם ממופע אור קולי בשם ארמון בתנועה (Palace in Motion) שמתאר את ההיסטוריה של האמירויות וחזונם לעתיד. 

בכניסה לארמון יש בדיקות ביטחוניות (שיקוף תיקים וגלאי מתכות) וכן בדיקת תעודות מתחסן.

שבוע באיחוד האמירויות ארמון קסר אל ווטן אבו דאבי

המסגד הגדול של שייח' זאיד

המסגד נבנה ע"י השייח' זיאד, אביו של שליטה הנוכחי של אבו דאבי. מדובר במבנה מפואר ויפיפה ובו מאות עמודי שייש, כיפות, שטיחים בעבודת יד ועוד. הכניסה למסגד ללא תשלום אך חובה להכנס בלבוש מותאם שכולל כיסוי ראש לנשים.

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 4- אל עין

העיר אל עין נמצאת כמאה וארבעים ק"מ מאבו דאבי, סמוך לגבול עם עומאן. באל עין שרידים ארכיאולוגים ואתרים שהוכרו ע"י אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית. מדובר בעיר היחידה שמספר תושביה האמירתים עולה על מספר העובדים הזרים. אזור אל עין כולו הוא נווה מדבר ירוק עם תעלות מים, בריכות השקייה ועוד.

הביקור באל עין מעניין מאד ונתן לנו אפשרות להכיר את החיים של תושביה המקוריים של העיר, בלי הזוהר והראוותנות של הערים הגדולות.

מצודת ג'יהלי Al Jahili

מצודת אל-ג'אהילי היא אחת מהמצודות הגדולות באיחוד האמירויות ונבנתה בשנות ה-90 של המאה ה-19. המבצר שופץ בשנת 2007 וכיום ניתן להתרשם מהמבנה המיוחד שלו ומתערוכות מתחלפות שמוצגות בו. במבצר תערוכה שמוקדשת ל Wilfred Thesiger- לוחם ומגלה ארצות בריטי.

כניסה ללא תשלום.

שבוע באיחוד האמירויות מבצר אל עין

ארמון האמיר באל עין

ארמון אל-עין (קאסר אל-עין) היה ארמונו של מייסד האמירויות זאייד בין סולטאן אל נהאייאן. המשפחה המלכותית התגוררה כאן עד 1966, אז עברה לגור באבו דאבי. 

בתוך הארמון יש מוזיאון שמציג את החיים באמירות לפני גילוי הנפט.

הכניסה ללא תשלום.

ג'אבל חאפט

העיר אל עין היא למעשה נווה מדבר מישורי ובו אלפי עצי תמר. מעליה, מתנשא גא'בל חפית שגובהו 1,249 מטרים מעל פני הים.

העליה למרומי ההר נעשית בכביש תלול באורך 12 קילומטרים, לאורכו נקודות תצפית אחדות ובראשו ארמון האמיר ובית מלון ממנו נשקף נוף מרהיב, במיוחד בזמן השקיעה. 

אין תחב"צ לפסגה (אפשר להגיע רק ברכב פרטי או בסיור מאורגן).

שבוע באיחוד האמירות אל עין- ג'בל חאפיט

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 5- שוק הגמלים והגעה לפוג'ירה

בבוקר המשכנו לטייל בנווה המדבר של אל עין, בין מטעי הדקלים שמושקים במערכת תעלות שמובילה מים מאקוויפר ההר לשדות. אורכן של חלק מהתעלות עשרות קילומטרים!

שוק הגמלים

השוק הגדול ביותר באמירויות ומלבד גמלים נמכרים בו גם עיזים וכבשים. הביקור בשוק מאפשר הצצה לחיים של המקומיים לפני המודרניזציה של העשורים האחרונים.

השוק גדול מאד ומומלץ להגיע בשעות הבוקר, אז הוא פעיל במיוחד וניתן להתרשם מהמסחר הער בגמלים.

אל עין-שוק הגמלים- שבוע באיחוד האמירויות

נסיעה לאמירות פוג'ירה

בדרך לפוגיירה חוצים את רכס הרי החג'אר בנסיעה על קו החוף המזרחי. הנסיעה יפה מאד וניתן לראות בה את לשונות הים הכחולים על רקע צבעי המדבר.

שני אתרים שמומלץ לבקר בהם בפוג'ירה הם מצודת פוג'יירה ומסגד אל בידיה.

מבצר פוג'יירה

מבצר פוג'יירה הוא המבצר העתיק ביותר באמירות ונבנה בשנת 1670. הוא שימש למטרות הגנה על סביבתו ולמגורי משפחת המלוכה. מסביב למבצר יש כפר משוחזר שבו מדגימים מלאכות עתיקות ואת חיי המקומיים בעבר. 

מסלול-איחוד-האמירויות-פוג'ירה

מסגד אל בידיה

מסגד אל בידיה נחשב כמסגד העתיק ביותר באמירויות, וזאת עד לשנת 2018, אז גילוי באל עין שרידים של מסגד עתיק ממנו…

קשה להעריך במדוייק את גילו של המסגד בגלל שנבנה בשיטות מסורתיות, ללא שימוש בעץ. המבנה עשוי משכבות של אבן ובוץ וסביבו שרידי מבנים עתיקים ממנו, בני אלפי שנים.

לינה: אזור מפרץ פוג'ירה

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 6- המובלעת העומנית וטיול ג'יפים בנסיכות שראג'ה

כפר שיס שבוע באיחוד האמירויות
מדחא- המובלעת העומנית

אזור מדחא הוא מובלעת בגודל 3 קמ"ר, תושבי המובלעת משתייכים לחמולת אבו סעיד ומוצאם מאזור עומאן, אליה המובלעת משתייכת.

בתוך אזור מדחא נמצא כפר קטן בשם נחווה שתושביו שייכים לחמולה אחרת שמתנגדת לסיפוח לעומאן. כך נוצר מצב שבתוך אמירות פוג'יירה יש מובלעת עומאנית (מדחא) ובתוך המובלעת מובלעת קטנה, אמירתית (נחווה).מצב נדיר זה הוא כמעט יחיד בעולם.

הנוף במובלעת מזכיר מעט את סיני- כפרים קטנים, תעלות השקיה ובוסתנים בהם ניתן לראות חקלאים שמעבדים את אדמותיהם בשיטות מסורתיות.

טיול ג'יפים בדיונות של נסיכות שראג'ה

מדבר רוב אל-ח'אלי הוא אחד מהמדבריות הגדולים בעולם ומשתרע בשטח ששיך לארבע מדינות: תימן, סעודיה, עומאן וכמובן איחוד האמירויות.

ביקור באמירויות לא שלם בלי הרפתקאה קצרה במדבר: ברכב ארבע על ארבע, בין דיונות, חולות אינסופיים סלעים וטרשים. גם למי שלא מטייל בטיול מאורגן מומלץ לבחור באחת מעשרות החברות השונות בדובאי ובאבו דאבי,לצאת לטיול ג'יפים ולחוות מעט את המדבר שמכסה את מרבית שטחן של האמירויות.

טיול ג'יפים שראג'ה- שבוע באיחוד המאירויות

לינה: דובאי

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 7- נסיכות שראג'ה בירת התרבות

שראג'ה היא הנסיכות השלישית בגודלה האיחוד האמירויות. בשנת 1998 זכתה בתואר "בירת התרבות" בזכות המוזיאונים, האדריכלות ויריד הספרים הגדול שהיא מקיימת מדי שנה. שראג'ה היא נסיכות מסורתית יותר מאשר דובאי ויש בה מסגדים רבים ואווירה דתית. אם אתם נוסעים לשג'ארה, מוזמנים להכנס ולקרוא עוד בפוסט "שג'ארה- אטרקציות והמלצות למטיילים"

כיכר הקוראן

הכיכר המרכזית של שראג'ה שבמרכזה פסל של ספר פתוח- הקוראן. מסביב לכיכר מבני ציבור מהודרים, מוסדות דת ותרבות- כולם בנויים בסגנון שמשלב חדש וישן.

שראג'ה כיכר הספר- שבוע באיחוד האמירויות

שוק המזון של שראג'ה

שוק מקורה ומשופץ שנקרא גם "השוק הכחול" – בגלל האריחים הכחולים בחזית המבנה. בשוק עשרות דוכני מזון מכל הסוגים: תבלינים, מאפים מקומיים, ממתקים מסורתיים ועוד. 

מוזיאון תרבות האיסלם

מוזיאון האיסלם נבנה על חורבות שוק עתיק שהיה בעבר במקום. הוא מכיל אלפי פרטים היסטוריים (מטבעות, חפצי דת, כלי חרס) מכל מדינות ערב. 

במוזיאון תערוכות בנושאים הקשורים לדת האיסלם- תערוכה בנושא מצוות החאג', תערוכות שמוקדשות למדענים ערבים ועוד. בנוסף לתערוכות הקבועות, יש במוזיאון תערוכות מתחלפות.

Rain Room

מיצג אומנותי  של קבוצת האומנות Random International מאירופה. המיצג בוחן את מערכת היחסים בין האדם לטבע באמצעות "חדר גשם"- שמופעל בטכנולגיה מיוחדת. בחדר יורד גשם שוטף אך המבקרים נשארים יבשים…

»לאתר המוזיאון לתרבות האיסלם- שראג'ה

לינה: דובאי

שבוע באיחוד האמירויות » יום מספר 8- דובאי

גן הפרחים הקסום בדובאי

הגן הפרחים הקסום- Miracle Gardens

גן הפרחים הגדול בעולם (72,000 מ"ר), נמצא ברובע דובאי-לנד. הוא נפתח לרגל חג האהבה 2013 ויש בו מיליוני פרחים שיוצרים דמויות, פסלים, טירות ועוד. הגן המרהיב הוא סיום ססגוני ונפלא לטיול שלנו באיחוד האמירותיות. 

» לאתר גן הפרחים דובאי

מסלול באמירויות-גן הפרחים דובאי

תודה שהצטרפתם אלינו לטיול של שבוע באיחוד האמירויות. מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים על פוסטים נוספים.

לעקוב באינסטגרם לעוד טיפים ורעיונות לטיולים.

אם הפוסט עזר לכם ובא לכם לסייע לי להמשיך לתחזק אותו: תזמינו אותי לקפה.

דובאי-מוזיאון-העתיד

מטוס

"

פוסטים אחרונים

מונטנגרו למטייל
אירופה טיולים
ריבה ארז

מונטנגרו למטיילים- מסלול של שבוע

טיול כוכב במונטנגרו- מסלול לשבוע. למונטנגרו יש משהו לכל אחד וכל אחת: נופים מטריפים, שמורות טבע ירוקות, תצפיות, חופי ים, מרינות לעשירים ורפטינג למשפחות. מזמינה אתכם ואתכן להצטרף לטיול כוכב במונטנגרו בחודש אוגוסט.

יוצאים לדרך »

נישאר ידידים?